Wednesday, March 29, 2006

De -talrijke- geneugten van "uitgaan"!!

Is uitgaan gewoon een pintje gaan drinken?
Of is het eens flink uit de bol kunnen gaan (in één of andere discotheek)??
Of gaat het erom eens "onder de mensen" te zijn?

Neen, dat is niet waar het om gaat bij mij... Uitgaan is mezelf "trakteren" op zoveel meer dan dat!!






Het is bijvoorbeeld de Kerstman tegenkomen, en daardoor bevestigd zien dat hij wel degelijk bestaat! (ik ben dus niet naiëf wanneer ik verwachtingsvol uitkijk naar wat hij me nu weer zal brengen)










Het is mezelf een exotische, verraderlijke cocktail cadeau doen (en er twéé krijgen voor de prijs van één - happy hour nietwaar) zodat ik kan dromen van zuiderse oorden en in mijn fantasie allerlei "wilde" avonturen beleef (al gebiedt de eerlijkheid mij om toe te geven dat deze foto genomen werd toen ik mij effectief in een zuiders oord -namelijk Kreta- bevond) :-)









Het is mezelf "vermommen" om anderen te verrassen of in verwarring te brengen (is het nu Kerstman of Kerstvrouw???) ...








... of me laten verrassen en duidelijk héél erg in verwarring laten brengen door de "vermomming" (?) van anderen!! ;-)







Het is genieten van de "zotheid" van dochterlief, hier in het gezelschap van haar geliefde bloemkool :-))





En soms kom je dus gewoon een heel liefdevol
mens tegen die je zomaar geeft wat je op dat moment hard nodig hebt : een warme omhelzing, even heel dichtbij...




En hiermee is dus weerom eens bewezen : het leven kan heel erg mooi zijn!!

1 Comments:

At Thursday, 30 March, 2006, Blogger Zabrila said...

Een leuke manier van uitgaan is voor mij nog steeds samen met de kinderen, terwijl zij zich amuseren met hun leeftijdsgenoten en ik mijzelf met de mijne. De aanblik van hun plezier terwijl ik gezellig keuvel (er hoeft zelfs geen glas wijn aan te pas te komen!) ontspant mij uitermate.

Uiteraard geniet ik ook met volle teugen als ik er alleen, maar in goed gezelschap, op uittrek: zussenavond, een theaterstuk, een film, als er maar op tijd en stond gelachen kan worden...

Uitgaan is opmerkzaam blijven voor de omgeving, dan valt mijn oog eens op al die verschillende voordeuren, of vitrages, of bloembakken, of blije of droevige gezichten...

Uitgaan is gezellig op een terrasje, bij voorkeur in de zon, en dan liefst samen met iemand die geen lange betogen hoeft, te kijken naar de mensen...

Of 's avonds, als alles anders klinkt, met feeërieke straatverlichting...

Maar ik hoef niet zo nodig uit te gaan, uit ervaring weet ik dat ik me bijzonder eenzaam kan voelen met (een massa) mensen om me heen... dat overkomt me thuis nu (bijna) nooit

 

Post a Comment

<< Home