Friday, March 24, 2006

Diep van binnen....

Had ik maar een kristallen bol
waarin ik naar believen kijken kon
ik zou dan alles weten
en geen twijfel voelen nu en dan
Een kristallen bol steeds bij de hand
wanneer ik dringend weten wil
of ik dit moet doen of eerder dat
en dan het antwoord gewoon lezen kan
Een zeer betrouwbare kristallen bol
die zich nooit of nooit vergist
en mij op het pad houdt
naar liefde en geluk, een leven lang
Met zo'n bol onder mijn arm
zou ik luchtig door het leven gaan
Wat kan mij gebeuren?
Ik weet toch alles dan...
Wat ik zocht, heb ik gevonden
en ook altijd al gehad
die bol zit hier diep van binnen
maar noemt zichzelf dus "ziel"
Geen voorspelling op lange termijn
neen, gewoon van moment tot moment
word ik continu geleid
als ik maar luisteren wil...

1 Comments:

At Saturday, 25 March, 2006, Anonymous Anonymous said...

"Wordt het niet eens tijd voor je ware aard ?
Innerlijke schoonheid is het meeste waard.
Kijk naar wat je hebt vergaard binnenin.
Het zit vanbinnen
Het zit vanbinnen
Het zit vanbinnen
Diep vanbinnen"
zong Koen Wauters....

niet dat ik zo'n grote fan ben van Clouseau maar diep van binnen, bevindt zich de schoot van wijsheid, schoonheid en beminnen... alleen hebben we daar niet altijd oor naar...

 

Post a Comment

<< Home