Wednesday, March 22, 2006

Leven met mezelf...

... allesbehalve een lachertje!!
Er is geen ontkomen aan... Waar ik ook ga, waar ik ook sta, wat ik ook doe of laat, altijd maar weer ben ik in het gezelschap van mezelf! Dit zou een zeer aangenaam iets kunnen zijn, mocht ik mezelf voortdurend ervaren als een positief wezen, stralend van energie, steeds wel- en blijgezind, moedig en doortastend, vol begrip, geduld en liefde, zonder zwak- of "zwart"heden, met een oneindig en onwankelbaar vertrouwen in mezelf, de wereld, de "anderen".... Helaas, helaas, té vaak kom ik een totaal andere Tine tegen binnenin mezelf! Als ik heel eerlijk wil zijn, moet ik zelfs toegeven dat ik maar al te vaak met een HELEBOEL andere Tineke's geconfronteerd word! Gelukkig blijf ik me wel degelijk continu bewust van wie (= welke Tine) er op elk moment het "roer" in handen heeft, waardoor ik de vrees dat ik eventueel aan het "meervoudige-persoonlijkheid-syndroom" lijd, met wortel en tak heb kunnen uitroeien ;-)
Dus..., met mezelf op stap zijn door het leven (en zoals je weet, is er geen alternatief!) heeft soms meer weg van een (avontuurlijke??) reis met een bende jengelende kleuters, een meute opstandige pubers én daarbovenop een verzameling onzekere, twijfelende adolescenten. Je zou voor minder op de vlucht slaan (liefst naar een andere planeet!) Gelukkig bevinden er zich ook enkele relativerende, verdraagzame, geduldige "volwassenen" in het gezelschap, ik had er anders al lang de brui aan gegeven denk ik :-)
U weze dus gewaarschuwd... Wanneer "mezelf leren kennen" ook op JOUW lijstje van "things-to-do" staat (misschien wel tamelijk bovenaan?), hou er dan rekening mee dat het daarbij dus duidelijk niet om slechts één persoon gaat. Je zal een MASSA mensen leren kennen (van "klein" naar "iets groter" over "bijna volwassen" tot "volwassen") en niet elke ontmoeting zal je met vreugde en trots vervullen! Maar met een heleboel geduld en liefde kom je sowieso al een heel eind. Uiteindelijk blijkt immers dat deze sub-persoonlijkheden allemaal slechts één behoefte hebben, namelijk "graag gezien worden"... En geef toe, dat is toch alleen maar zeer vertederend?? :-))

3 Comments:

At Thursday, 23 March, 2006, Anonymous Anonymous said...

Alle Sofietjes en Loewiekes zijn het over één ding eens: ze vinden die Tine's wel toffe madammen!

 
At Thursday, 23 March, 2006, Anonymous Anonymous said...

al die facetten zijn echt wel in harmonie, ervaar ik. Zie het maar als een diamant...

 
At Thursday, 23 March, 2006, Anonymous Anonymous said...

Een bende jengelende kleuters, een meute opstandige pubers én daarbovenop een verzameling onzekere, twijfelende adolescenten zijn toevallig de leukste groepen om mee samen te leven (in 1 lichaam dan nog wel! I'm so jealous!)
En de wens om ze naar een andere planeet te sturen is haast strafbaar, aangezien iedereen deze voorgenoemde groepen adoreert. And so should you :-)
So please, please love yourself even more, because that's what every one else does. You can't be the only one left, not loving Tine Peeters as much as you can !
I know I haven't been the perfect daughter (or even close) but I'm sure I'll come around ;-)
I know I haven't made it easy for you, but I'll make it up to you somehow.
I know I can do more to help you, and I'll do my very best from now on. (or once I sorted things out for myself (which I'm working on!))
I'm sure you already know, but that doesn't stop me from mentioning that your blog is so close to perfection (once it says "I love myself so much!" it will be perfection itself :-)).
I have lots of reasons why I'm happy to be your daughter, and this is certainly one of them.
Amazing Tine, keep amazing amazing people with your amazing blog.
And no matter how silly or stupid I am behaving..I love you, never forget or doubt that.

 

Post a Comment

<< Home