Wednesday, May 31, 2006

Transformatie

Er is al een hele tijd een bizar -en tegelijk logisch- proces aan de gang in mijn leven... Als ik het een beetje "beeldend" wil voorstellen, dan is het alsof ik "vermomd" rondliep in allerlei lagen kledij, en dat ondertussen laag na laag afgelegd werd. Een beetje als een slang die telkens weer een oude huid aflegt, en vernieuwd verdergaat (of liever : "glijdt") ...
Omdat er nogal confronterende situaties en/of gebeurtenissen "nodig" zijn eer ik besef dat ik eigenlijk niet zo goed bezig was, gaat het mezelf ontdoen van een oude laag in eerste instantie telkens weer gepaard met een intens innerlijk -soms ook uiterlijk- verzet (gewoontes voelen allemaal vertrouwd en comfortabel aan nietwaar). De "nieuwe" Tine die telkens weer -met stukjes en beetjes- tevoorschijn komt, lijkt op het eerste gezicht dan ook iemand die me totaal vreemd is, omdat ze geneigd is totaal anders te reageren dan ik gewend ben. Maar aangezien ik maar al te goed aanvoel waar ik naartoe moet -zij het niet zo van harte of vrijwillig- blijf ik toch bereid dit proces te vertrouwen.
Bepaalde zaken -eigenschappen, karaktertrekken, neigingen en patronen- waren dringend aan verandering toe en het lijkt wel alsof het leven het op een dusdanige manier "regelt" dat ik wel MOET veranderen! De manier waarop sommige dingen op mijn pad komen, of de intensiteit van bepaalde gebeurtenissen, zorgt er als het ware voor dat ik niet kan "vluchten" in ontkenning, of negeren, of weglachen, of vechten... Sommigen noemen het toeval, of het lot, maar in mijn eigen ogen lijkt het soms wel op "toverkunsten", meesterlijk uitgevoerd door "de grote baas" van het universum...
Door effectief te leren luisteren naar de stem van mijn intuïtie, legde ik op een tamelijk korte tijd een lange weg af! Ik voel me geestelijk krachtiger dan ooit voordien in mijn leven. Emotioneel heb ik een stabiliteit gevonden -door het ontwikkelen van een reactievermogen- die wonderen doet voor mijn geblutste en gebuilde hart. En op spiritueel vlak word ik elke dag meer en meer een geïnspireerde en tegelijk sterk relativerende vrouw...
Het proces is echter niet ten einde -en dat zal het waarschijnlijk nooit zijn- (we leven nog nietwaar?) maar ik volg het pad nu op een veel lichtvoetiger manier. De zakken vol ballast heb ik gewoon van me af gegooid.... Slim hé ;-)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home