Thursday, May 11, 2006

Impulsen : volgen of niet?

Ik kan een impulsief meisje zijn soms, dat valt niet te ontkennen. Maar of dat nu zo'n goede eigenschap is, durf ik -althans wat mij betreft- niet direct te beweren. :-)
Zo viel mijn oog verleden week op een aanbieding van 4 "design"-tuinlantaarns. Ik keek niet echt naar de doos maar zag die lichtjes al staan rond mijn terras, en bedacht hoe ik daarvan zou genieten wanneer ik 's avonds laat nog buiten zit... Voor ik het dus goed en wel besefte, stond ik aan de kassa. En deze week, nadat ik de nodige opkuiswerkzaamheden verricht had rond mijn terras, pakte ik mijn lichtjes uit... Ramp oh ramp, want dit waren geen lampen die op zonne-energie werkten, maar van die elektrische dingen die een stopcontact nodig hebben, BUITEN wel te verstaan. En al hangt er tegen één of andere buitenmuur wel zo'n vooroorlogs geval, ik zou daar toch geen stekker durven insteken!
Ik dacht er eerst aan om eventueel iemand blij te maken met deze prachtige (voor mij zinloze) set, maar kon niet onmiddellijk iemand bedenken, en dus toog ik maar schoorvoetend terug naar de winkel. "Mevrouw, is het mogelijk om dit terug te nemen? Ik dacht dat ik de koop van mijn leven afgesloten had; maar dit blijkt dus eerder de MISkoop van mijn leven!". Zonder verder vragen, werd er geruild : zij de lampen terug; ik mijn geld terug :-) Ziezo, dat heb ik toch maar weer schoon geregeld hé...
Het extra (alhoewel?) geld dat ik op deze manier verwierf, werd natuurlijk tamelijk vlug ge-her-investeerd (of hoe zeg je dat?) -omdat het zondag moederdag is en ik dus als eerste iets voor mezelf moest kopen- en wel in een prachtig wit kleedje dat vandaag overduidelijk naar mij hing te "lonken". En ja, hoe raad je het, ik ZAG me inderdaad al rondlopen binnenkort, gebruind en wel, met hier en daar een kilootje minder allicht, en ik bedacht hoe PRACHTIG ik er zou uitzien in dit "frutsel-kleedje"... En dus werd er niet verder nagedacht maar gewoon "meegenomen"... Ben ik nu weer te impulsief geweest en zal dit witte ding gewoon heel de zomer in mijn kleerkast moeten vertoeven? We zullen zien hé... ;-)

1 Comments:

At Sunday, 22 November, 2009, Anonymous Anonymous said...

This comment has been removed by a blog administrator.

 

Post a Comment

<< Home