Tuesday, May 23, 2006

Vriendschap


Er zijn zo van die momenten in 't leven waarin de nood aan oprechte vriendschap heel erg groot is... En gelukkig kan ik dan op een paar mensen rekenen die me terug bij mezelf brengen, die me laten weten hoeveel ze om me geven, die alle mogelijke moeite doen om me een spiegel voor te houden waarin ik mezelf als een mooie, sterke, moedige en lieve vrouw kan zien...
Op dit moment ben ik "herstellende" van een licht beschadigd hart, en dan werken de warmte, het begrip, de liefde -allemaal ingrediënten van een wederzijdse, gelijkwaardige vriendschap- heel erg helend en koesterend.
-
Vrienden....
Het zijn mensen die me behoeden voor een verlies aan zelfvertrouwen...
Het zijn zij die me eraan herinneren wie ik ben, omdat ze WETEN wie ik ben...
Het zijn mensen die me willen geven wat ik op dat moment nodig heb, zomaar...
-
Vrienden...
Zij luisteren (al hoorden ze mijn verhaal al ettelijke keren) ...
Zij begrijpen (al begrijpen ze niet waarom) ...
Zij aanvaarden (al hadden ze het liever anders gezien voor mij) ...
Zij geven steun (al blijven ze me zien en respecteren als een krachtige persoonlijkheid) ...
-
Vrienden...
Zij zien mij gewoon graag omdat ik Tine ben....
En daarom zeg ik uit het diepst van mijn hart : DANK JE WEL omdat je er bent!
-
"Vriend" noem ik jou
omdat het alles zegt
wat onuitgesproken blijft
-
We klinken op de nacht
die ons hier samenbracht
even heel dichtbij
voor jou, voor mij
Morgen is nog ver weg
-
"Vriend" noem ik jou
omdat dit moment
al de rest verdrijft
-
Vergeten wat me wacht
nu jij naar me lacht
Die glans in jouw ogen
geeft mij 't vermogen
om gewoon mezelf te zijn
-
"Vriend" noem ik jou
omdat het alles zegt
wat voor altijd geldt
'k zie je graag

0 Comments:

Post a Comment

<< Home