Saturday, May 20, 2006

Omtrent "things-to-do" en "do-it-yourself" ...


Ik ben duidelijk een "doe-het-zelf"-meisje... Ik ben niet graag afhankelijk van anderen én het geeft me een heel goed gevoel wanneer ik erin slaag iets te realiseren "op mijn eentje"... Deze neiging zal waarschijnlijk ook wel wat negatieve aspecten inhouden (je kan immers niet ALLES zélf doen) maar dat heeft er tot nu toe nog niet voor gezorgd dat ik mijn streven naar zelfstandigheid heb ingeperkt, misschien zelfs integendeel.

Ik ben ook een "lijstjes"-mens.... Ik denk dat dit één van de gevolgen is van het feit dat ik hou van duidelijkheid, orde en overzichtelijkheid -al ben ik evengoed een "fan" van spontaniteit, avontuurlijkheid en de laat-maar-waaien-mentaliteit! Dus wanneer ik de indruk krijg dat de dingen mij een beetje boven het hoofd groeien (er is altijd wel iets te doen nietwaar), dan ga ik eens zitten en maak ik een lijstje... :-)
Momenteel ligt er zo eentje op mijn keukentafel, met een opsomming van alle dingen die nog "zouden moeten gedaan worden", liefst zo spoedig mogelijk natuurlijk. Om mezelf niet op voorhand moedeloos te maken, sta ik niet echt stil bij de hoeveelheid "things-to-do" die ik opschreef (en hoeveel tijd en energie dit me zal kosten), maar "kies" ik datgene wat me op dat eigenste moment het meest aanspreekt. En zo ben ik om 11u 's morgens mijn haag aan het scheren, om enkele uren later één van mijn keukenkasten te gaan uitkuisen, wat nadien gevolgd wordt door het ophangen van een "vrouws"hoge spiegel (al heel erg lang een item op het verlanglijstje van mijn beide dochters!).
En al doende, viel mij iets op waar ik toch even "stil" van werd... Want ik merkte dat ik toch een duidelijke voorkeur heb voor wat men eerder als "mannelijke activiteiten" omschrijft! Alle attributen die men meestal aantreft in stoere, krachtige handen (een haagschaar, een boormachine, schroevendraaiers-pluggen-vijzen, ...) voelden zich heel erg thuis in mijn gezelschap (en ik in dat van hen). Heb ik in de loop van mijn leven -via mijn voeding of zo?- wat extra testosteron binnen gekregen misschien? Of ben ik geboren met méér mannelijke hormonen dan de gemiddelde vrouw? Ik zou het niet weten... Wat ik wél weet, is dat ik me op en top vrouw voel, en misschien zelfs nog het meest wanneer ik in de weer ben met zo'n stoere boormachine.... En ach, dat mijn "poezelige pollekes" er momenteel eerder uitzien als lichaamsdelen die dingen gedaan hebben die ze beter NIET hadden gedaan, neem ik er gewoon bij. Deze avond geef ik mezelf dan gewoon een uurtje extra "verzorging" hé.... ;-) (niet vergeten om dit op je "things-to-do-"lijstje te zetten Tine!)
-
En toch... Ergens in mijn hoofd, zit een compleet ANDER lijstje ... En dit bevat o.a. de volgende "afstreep-items"...
  • op reis gaan, minstens voor een week, en naar een warm, "interessant" gebied (zoals Kreta bijvoorbeeld)
  • eindelijk een afspraak maken voor die lichaamsmassage (als mijn "verjaardagsbon" ondertussen nog niet vervallen is tenminste)
  • een beetje "cultuur" in mijn leven brengen (tentoonstellingen, opera, musea, ...)

  • een feestje organiseren en alle mensen die ik graag heb, uitnodigen voor een eet- en drinkfestijn van jewelste

  • iemand (jaja, allicht, een man!) tegenkomen die me voor heel eventjes mijn "things-to-do"- lijstje kan doen vergeten ;-)

Als ik deze items nu eens gewoon -tussen alle andere- op mijn geschreven lijstje zette?? Dan worden het automatisch ook "things-to-do" hé..., of niet?? :-))

3 Comments:

At Saturday, 16 January, 2010, Anonymous Anonymous said...

I wish not acquiesce in on it. I assume precise post. Expressly the appellation attracted me to read the sound story.

 
At Wednesday, 20 January, 2010, Anonymous Anonymous said...

Good dispatch and this post helped me alot in my college assignement. Gratefulness you on your information.

 
At Wednesday, 20 January, 2010, Blogger tine said...

You're welcome anonymous. It's nice to know I could be of some help. Let's hope you'll get good points on the assignement :-)

 

Post a Comment

<< Home