Wednesday, May 17, 2006

Voor mijn meisje...

Er was een tijd
dat je geloofde
in de toverkracht
van een kusje
want het verdreef
de pijn
van een geschaafde knie
-
Er was een tijd
dat je wist
dat troost een wondermiddel is
want je tranen
droogden als vanzelf
in mijn koesterende armen
-
Er was een tijd
dat je geen seconde twijfelde
aan de magie van liefde
want elk probleem verdween
telkens ik je zei
"ik zie je graag"
-
Toen kwam het moment
waarop je dacht
dat je krachteloos was
wanneer je niet zélf
al je noden lenigen kon
-
Vanuit je intens verlangen
naar onafhankelijkheid
en op-eigen-benen-staan
liet je los
al wat tot dan
zoveel waarde had
-
En nu voel je je verloren
alleen
wanhopig en bang
Je vindt in jezelf
niet eenzelfde kracht
die je mij eens toebedacht
-
Maar zoals jij ooit eens
in mij geloofde
en in mijn toverkracht
zo geloof ik nu in jou
en in jouw macht
-
Het licht wacht op jou
grote kleine meid
en het is nooit weg geweest
het brandt in je eigen ziel
je ziet het meteen
als je echt naar binnen kijkt
-
Ik zie je graag
-
(je mama)

2 Comments:

At Wednesday, 17 May, 2006, Blogger Zabrila said...

Mooi!
Vooral: "Maar zoals jij ooit eens in mij geloofde en in mijn toverkracht, zo geloof ik nu in jou...."

Geloof en vertrouwen krijgen doet zo'n deugd!

 
At Wednesday, 17 May, 2006, Anonymous Anonymous said...

[verdeeldheid in mijn breinmassa]
- breinmassa X :
" sometimes i wish i was a kid again .. skinned knies are easier to fix than broken hearts."
- breinmassa Y :
" if your heart would be broken, you'd be dead!"

met "broken heart" bedoel ik dan ook geen liefdesverdrietje door een of andere dommerik die zichzelf goed genoeg vindt om iemand te kwetsen.
"broken heart" slaat meer op (zoals jij ook omschreef) het verlies van mijn vertrouwen (zowel in mezelf en het leven). Met een gebroken hart kan je niet leven, maar zonder vertrouwen is het niet veel makkelijker. Vandaar mijn zoektocht naar dat lichtpunt in mezelf. Daar ik al dagen bezig ben met die heuse "zelfreflectie" en mezelf binnenstebuiten keer, zal ik dat lichtje wel snel te zien krijgen :-)
Alvast bedankt voor al je lieve en helpende woorden!

+ ik geef tante lieve groot gelijk !

Ik zie je ook graag, mama.

PS; you have no idea how much i miss you.

 

Post a Comment

<< Home