Monday, April 10, 2006

Salsa - here I come!!





-

"Ben je er klaar voor Tine???"

-




Ik heb nog exact 9 dagen om me mentaal en fysisch voor te bereiden....
-
Dat mentale werk is tamelijk simpel : de dag staat duidelijk aangegeven op mijn kalender -ik kan er niet naast kijken! Woensdag 19 april (toevallig ook de verjaardag van zoonlief) word ik verwacht ergens in St. Amandsberg voor mijn eerste salsa-les.
Maar hoe bereid je je lichaam voor op dit soort activiteiten? De herinnering aan de initiatieles van iets meer dan 2 maanden geleden, lijkt compleet uit mijn geheugen verdwenen te zijn. Ja, er kwamen allerlei heupbewegingen aan te pas, en flink wat voetenwerk (links-rechts-voorruit-achterruit), maar vraag me niet meer in welke volgorde alles moet gebeuren (zodat je kan zien om WELKE dans het juist gaat), want ik zou het niet (meer) weten. Nochtans was ik tijdens de initiatie een heel voorbeeldige leerlinge (en kreeg ik zelfs een pluim van de leraren), maar blijkbaar heeft mijn lichaam nadien alle mogelijke moeite gedaan om deze ervaring compleet "uit te wissen".. ;-) Ergens wel te begrijpen natuurlijk, als je weet dat ik de daaropvolgende dagen nogal strompelend door het leven ging, en niet -zoals gewoonlijk- als een soort gazelle (= gezwind, met gratie en elegantie) :-))
-
Ik gok er dus maar gewoon op dat ik vanzelf de juiste bewegingen zal maken, eens ik mezelf in de goede "starthouding" zal geplaatst hebben en mijn geheugen weer tot leven gebracht wordt door de magische klanken van de salsamuziek! Gelukkig weet ik al dat de sympathieke leraren heel veel geduld hebben, én -heel erg belangrijk voor mij- een droge humor hanteren die ervoor zorgt dat ik het me eigenlijk niet meer aantrek of ik me al dan niet belachelijk maak...
-
En tenslotte heb ik nog 9 volle dagen om allerlei rek-, buig-, strek- en stretchoefeningen te doen, zodat ik nadien als een gezwinde gazelle door het leven kan blijven huppelen... :-)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home